TikTok, yapay zekanın filigranlama (veya etiketleme) yönteminin yeni bir yolunu duyururken, sosyal medya platformlarını ele geçiren yapay zeka tarafından oluşturulan yanlış bilgilerin yükselişini engellemek için bir adım daha atıyor.
Platform bugün, teknoloji ve sosyal medya şirketlerini “içerik kaynağı” olarak bilinen en iyi uygulamalar konusunda uyumlu hale getirmeye yönelik kar amacı gütmeyen bir proje olan Adobe liderliğindeki İçerik Orijinalliği Girişimi ve İçerik Kanıtlanması ve Orijinalliği Koalisyonu’na (C2PA) katıldığını duyurdu. ,” veya “bir dijital içerik parçasının kökenleri hakkındaki temel, güvenilir gerçekler.”
TikTok zaten kendi yapay zeka efektlerini kullanarak oluşturulan yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği (AIGC) etiketliyor ve kullanıcıların kendi yükledikleri yapay zeka içeriğini etiketlemesini zorunlu kılıyor ancak yeni politika, site dışında oluşturulan içeriğe otomatik gözetim uygulayacak. TikTok’un bu işbirliğiyle ilgili beyan ettiği amaç, otomatik etiketleme sisteminin bir görselin veya videonun meta verilerini ayrıştırmak ve bunu yapay zeka tarafından oluşturulmuş olarak hızlı bir şekilde tanımlamak için İçerik Kimlik Bilgilerini okumasıdır.
Platform ayrıca İçerik Kimlik Bilgilerini TikTok içeriğine eklemeye başlayacağını, böylece başkalarının içeriğin ne zaman, nerede ve nasıl yapıldığını veya düzenlendiğini öğrenebileceğini söyledi. Artık Adobe’nin İçerik Kimlik Bilgileri standartlarını imzalayan ilk sosyal medya şirketi ve video platformudur. Talih raporlar.
Mashlanabilir Işık Hızı
TikTok ABD hükümetine yasağı nedeniyle dava açtı
Şirket, duyurusunda şöyle yazdı: “Uzmanlar AIGC etiketlemesini sorumlu içerik oluşturmayı desteklemenin bir yolu olarak yaygın şekilde tavsiye ederken, aynı zamanda izleyicilerin ne demek istediklerine ilişkin bağlamları yoksa etiketlerin kafa karışıklığına neden olabileceği konusunda da uyarıyorlar.” “Bu nedenle topluluğumuzun AIGC ve yanlış bilgileri tespit etmesine ve bunlar hakkında eleştirel düşünmesine yardımcı olabilecek medya okuryazarlığı kampanyaları geliştirmek için uzmanlarla birlikte çalışıyoruz.”
TikTok ayrıca Poynter Enstitüsü’nün gençlik odaklı bir bilgi kontrol projesi olan Mediawise ve sivillere kendilerini kaydetmek ve korumak için teknolojiyi nasıl kullanacaklarını öğreten bir insan hakları kuruluşu olan WITNESS ile birlikte oluşturulan 12 yeni medya okuryazarlığı kaynağını da yayınlayacak. WITNESS ayrıca deepfake’leri ve diğer AI tehditlerini ayırt etmek için yönergeler ve tavsiyeler sağlar.
Benzer şekilde üretken yapay zeka ürünleriyle dolup taşan diğer teknoloji platformları, daha iyi etiketleme ve filigranlama yönünde kendi yollarını izledi. Meta, Nisan ayında yeni AI içerik etiketlerini duyurdu. Kısa bir süre sonra Snapchat, şirket içi yapay zeka araçları kullanılarak oluşturulan tüm içeriğe otomatik ancak kullanıcı tarafından görülebilen bir filigran ekleyeceğini duyurdu. Şeffaf Snapchat logosu filigranı, resimler bir cihaza indirildikten veya platformdan dışarı aktarıldıktan sonra resimlere eklenir.
Bu arada TikTok, platformun küresel örgütlenmedeki rolüne ve yaklaşan başkanlık seçimleri üzerindeki potansiyel etkisine yönelik bir dikkat telaşı içinde amaçlanan bu yapay zeka korumalarını başlattı. Yeni politikalar aynı zamanda şirketin, Biden onaylı yasağı nedeniyle ABD hükümetine karşı yakın zamanda açılan bir dava da dahil olmak üzere, uygulamanın ABD telefonlarındaki yerini korumaya yönelik son çabalarının ortasında geliyor.
var facebookPixelLoaded = false;
window.addEventListener(‘load’, function(){
document.addEventListener(‘scroll’, facebookPixelScript);
document.addEventListener(‘mousemove’, facebookPixelScript);
})
function facebookPixelScript() {
if (!facebookPixelLoaded) {
facebookPixelLoaded = true;
document.removeEventListener(‘scroll’, facebookPixelScript);
document.removeEventListener(‘mousemove’, facebookPixelScript);
!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
document,’script’,’//connect.facebook.net/en_US/fbevents.js’);
fbq(‘init’, ‘1453039084979896’);
fbq(‘track’, “PageView”);
}
}